FAYDALI BİLGİLER

BÖLÜM 4.BM ŞARJ CİHAZI VE DOĞRU KULLANIMI

4.1 ŞARJ CİHAZI

Şarj cihazımız,bisikletlerimiz için özel olarak üretilmiştir.Şarj cihazının arka tarafındaki etiket,giriş voltajını belirtir.Lütfen yerel standardınızdaki voltajı kontrol ediniz ve çıkış voltajıyla prizin doğru voltaj oran ve tipinde olup olmadığına dikkat ediniz.

4.2 ŞARJ CİHAZINI DÜZGÜN BİR BİÇİMDE KULLANMA

A.Lütfen pilin şarj cihazının bisikleti sürdükten hemen sonra kullanıldığından emin olunuz; bu,pilin ömrünü olabildiği kadar uzatacaktır.Pil,uzun süre boyunca düşük şarj halinde bırakıldığında pilin ömrü sınırlanır.Şarj cihazındaki yeşil ışık,pilin tam şarj olduğunu ve pilin şarj cihazı tarafından tam şarjlı halde tutulduğunu gösterir(yüzen şarj hali).Elektrikli bisikleti acil bir durumda kullanmanız gerketiğinde,gösterge turuncu olduğunda kullanılabilir,ancak şarj cihazı göstergesi yeşilken kullanılması tercih edilir.Pil paketinin şarj durumunu anlamak için pilin gösterge ışıklarını veya (modele bağlı olarak) voltaj ölçeri kullanabilirsiniz.

B.PİL PAKETİNİ ŞARJ ETME

Lütfen pilleri şarj etmeden önce motorun kontak anahtarını(temel anahtar gidonda bulunur) kapatınız.Önce şarj cihazının  çıkış fişini elektrikli bisikletin şarj prizine takınız,sonra şarj cihazının giriş fişini yerel elektrik prizine takınız.Şarj cihazının iyi bir şekilde havalandırılmış olduğundan emin olunuz.Şarj cihazının ısınması normaldir,şarj cihazının hava girişini engellemeyiniz.

C.SADECE PİLİ ŞARJ ETME

Pili elektrikli bisikletten ayrı olarak şarj ettiğinizde,önce şarj cihazının çıkış fişini pilin şarj soketine takınız,sonra şarj cihazının giriş fişini yerel elektrik prizine takınız.Özel aktarma hattı kullanılarak iki pil birlikte şarj edilebilir;bunun için hattın iki çıkış fişini pillere takıp, giriş hattı fişini şarjın çıkış fişine takmanız ve son olarak da şarj cihazının giriş fişini yerel elektriğe bağlamanız gerekir.

D.Pili elektrikli bisikletten ayrı şarj ettiğinizde lütfen şarj cihazını ve pili düz bir yere koymaya dikkat ediniz.Pili ters yerleştirmeyiniz,lütfen şarj cihazı veya pilin üstüne şarj esnasında hiçbir şey koymayınız,lütfen şarj cihazını şarj esnasında iyi havalandırılmış bir alanda tutunuz.

E.Şarj cihazını taşırken lütfen cihazı düşürmekten kaçınınız.

4.3 ŞARJA DİKKAT

A.Pile dokunulduğunda elektrik çarpabilir,içinde yüksek voltaj bulunduğundan lütfen çocukların uçlara dokunmaması veya şarj cihazına herhangi bir nesne sokmaması için dikkat ediniz.

B.Lütfen şarj cihazını küçük çocukların ulaşamayacağı bir yerde saklayınız.

C.Şarj cihazını suya batırmayınız ve nemli ortamlardan uzak tutunuz ve şarj cihazının üzerine sıvı dökülmesinden kaçınınız.

D.Şarj cihazının aşırı ısınmasını önleme:şarj cihazı çalışırken ısınır,lütfen şarj cihazını köpük veya plastik üzerine yerleştirmeyiniz.Şarj cihazının soğumak için havaya ihtiyacı olduğundan,hiçbi şekilde üstünün örtülmemesi gerekir.Lütfen şarj cihazını şarj esnasında iyi havalandırılmış bir yerde tutunuz.Garip bir koku olduğunda veya şarj cihazının kapağı ısındığında(65ºC'yi aştığında) lütfen şarj işlemini derhal durdurunuz ve şarj cihazını yerel bayinize gönderiniz.

E.ÖNEMLİ NOT

Lütfen yetkili uzmanlar tarafından test edilmedikleri sürece elektrikli bisiklette başka bir markanın şarj cihazını veya pilini kullanmayınız.

Şarj cihazındaki kırmızı ışığı rengi uzun süre (12 saatten fazla) şarjdan sonra da değişmediğinde,pilde veya şarj cihazında büyük ihtimalle bir sorun vardır.

Pil,aşırı ısınabileceğinden,bu durumda lütfen şarj işlemini durdurunuz.

Bu durumda şarj cihazını ve pil paketini lütfen incelemek üzere yerel bayinize götürünüz.

4.4 BM (PİL YÖNETİMİ)ŞARJ CİHAZI

BM şarj cihazı,ileri teknolojiye sahip işlemci çipinden yapılmış olup,bu çip,pilin ömrünü optimize eder.Şarj cihazı,şarj işlemi esnasında pilin şarj durumunu kontrol eder ve voltaj ile pile giden akımı en uygun şekilde ayarlar.

Dikkat

A.Birkaç yıl kullandıktan sonra pilin kapasitesi yavaş yavaş düşmeye başlar.Ek sıvı katarak ve bunun ardından pili BM şarj cihazıyla yeniden şarj ederek pili ta düşmeye başlar.Ek sıvı katarak ve bunun ardından pili BM şarj cihazıyla yeniden şarj ederek pili tazelemek mümkündür ve bu sayede pilin kapasitesi derece derece yenilenebilir.Pil sıvısını servis merkezinde ekleyebilirsiniz.

B.BM şarj cihazının ısıya karşı koruma işlevi vardır ve sıcaklık fazla arttığında BM şarj cihazı çıkış gücünü otomatik olarak azaltır.Şarj cihazının sıcaklığı çok fazla olduğunda veya şarj süresi çok uzun olduğunda,şarj cihazını bakım merkezine göndermeniz tavsiye edilir.

BÖLÜM 5. PİLLER VE UZUN PİL ÖMRÜ İÇİN TALİMATLAR

5.1. Pil,bir tür tüketim ürünüdür:pilin kapasitesi uzun süre kullanıldığında düşer.

5.2.Pili doğru kullanmaya dikkat ediniz.

A.Pilin daima tam şarj edilmiş durumda olmasını sağlayınız.Ne kadar çok elektrik kullanılırsa kullanılsın,pilin ömrünü uzatmak için pilin zamanında şarj edilmesi gerekir.Uzun süre saklanan piller ise tam şarj edilmiş halde bırakılmalı ve bunların her ay şarj edilmesi unutulmamalıdır.

B.Pil tüketimini azaltmak ve pilin ömrünü uzatmak için elektrikli bisikleti insan gücüyle başlatmanızı tavsiye ederiz.

C.Pili şarj ettiğinizde lütfen pil kutusunun kapağındaki sıcaklığı ve şarj cihazı göstergesindeki ışığı kontrol ediniz,ışığın rengi değişmediği taktirde lütfen şarj cihazını ve pili birlikte yerel bakım merkezinize gönderiniz.

5.3.ÖNEMLİ NOT:

A.Pilin üzerinde diğer herhangi bir marka şarj cihazı kullanmayınız.

B.elektrikli bisiklete diğer herhangi bir markanın pilini takmayınız.Çünkü farklı polarite, denetleyicinin bozulmasına neden olabilir.

C.Düşük sıcaklık durumunda (15ºC'nin altında),pilin kapasitesi ve kat ettirdiği mesafe %20-%30

D.Düşük sıcaklık ortamlarında pilin voltajı düşebilir ve düşük voltaja karşı korunma sistemi önceden çalışmaya başlayabileceğinden,pedala basarak elektrikli bisikleti yeniden başlatmanız tavsiye edilir.

E.Pilin bir kısmını değiştirdiğinizde lütfen şarj edilmiş olan pillerle şarj edilmemiş olan pilleri birbirine karıştırmayınız,aksi taktirde pil bozulabilir.

5.4 PİL BAKIMI

Aşağıda açıklanan koşullar,pilin bakımdan geçmesi gerektiğini gösterir.

A.Pili bir kez şarj etmek,6 aydaki günlük ihtiyacı karşılayamıyor.

B.Pili şarj ederken ışık turuncudur ve 12 saat şarjdan sonra ışık halen turuncu renginde kalmaya devam ediyor.

C.Pil, 3aydan fazla bir süre için saklanmış.

D.Pili 8 ay kullandıktan sonra kapasitesi düşmüş.

Pili yerel servis merkezinize gönderebilirsiniz.

Bölüm 6. Elektrikli motor ve doğru bakım

6.1 Elektrikli motor normalde arka tekerleğe takılıdır. Çalıma sırasında biraz gürültü çıkmadı normaldir. Elektrikli bisikleti geriye doğru ittiğinizde, arka tekerliğin ağır olduğunu hissedebilirsiniz; elektrikli bisikleti ileriye doğru ittiğinizde, motor biraz gürültü çıkar.

6.2 Motorun içinin bakımını yapma

Elektrikli bisikletin sürüş saati 2000 saati geçtiğinde,motorun aşınmasının kontrol edilmesi ve yağının değiştirilmesi için bakım merkezine gönderilmesi gerekir.

6.2 Motorun dışının bakımını yapma

Lütfen motorun arka düzeydeki çatala takılı olan sabitleme parçalarını kontrol ediniz, gevşeyen vida varsa bunları tekrar sıkınız.

6.3.ÖNEMLİ NOT:

Yağmurlu bir günde motorun orta çizgisini aşan su seviyesi olduğunda elektrikli bisikleti kullanmayınız,yoksa motorun içine su sızabilir ve hasara yol açabilir.

BÖLÜM 7.ELEKTRONİK HIZ DENETLEYİCİSİ

7.1 KONTROL SİSTEMİ

Kontrol sistemi, ana kumanda panoları pil gücü göstergesi, kısma valfı ve frenlerden oluşur. Ana işlevi; hız vitesi, elektrikli fren ve aşırı akım korumasıdır.

7.2 DENETLEYİCİNİN KULLANIM VE BAKIMI

Ana kumanda panosu normalde elektrikli bisikletin orta kısmında bulunur.Kumanda panosunun büyük akımının hava soğutmasına ihtiyacı vardır, dolayısıyla elektrikli bisikletin güneşin veya yağmurun altında park etmeyiniz, aksi taktirde denetleyici bozulabilir.Elektrikli bisikleti çalıştırırken, başlatma ve yol tırmanma akımını azaltmak için pedallara basmanız tavsiye edilir.Kısma valfını yavaş yavaş çevirmeniz tavsiye edilir.

7.3 KUMANDA MODU

A.E-bisiklet:Sadece kısma valfı; elektrikli bisikleti sürmek için kısma valfını çevirmeniz yeterli olur.

B.pedelec:Akıllı sensör, orta aksa takılıdır, denetleyicideki işlemci çipi üzerinden pedal sinyalini alır, ardından gücü desteklemek için çıkış akımını kontrol eder.

C.İki kontrol yolu: Elektrikli bisikletlerde iki yol vardır, kısa valfı ve pedal kumandası ile iki mod da aynı zamanda çalıştığında önce kısma valfını kontrol ediniz.

7.4 KUMANDA SİSTEMİNİN DİĞER İŞLEVLERİ

A.EABS (elektrikli emme/destek frenleme sistemi)sistemi (bölümü seçiniz): Bu teori, EABS'yi tamamlamak için ters tork kuvvetinin manyetik alan yönüne uygulanır.Fren motorunun kısa mesafe frenlemesine ulaşmasını sağlamak için frenlerken manyetik alan anında ters çevrilir.

B.Program motoru(farklı model için): Bu, işlemci tarafından kumanda edilen yeni bir tip fırçasız motordur.Yüksek verimi, geniş verim alanını, küçük akımı, büyük çıkış torkunu ve mükemmel bir yol çıkışını kapsayan özelliklere sahiptir.Elektrikli bisikleti çalıştırırken biraz gürültü çıkması normaldir.

C.Çift hızdaki kısma valfı kumanda sistemi(farklı model için):

Çift hız seçme düğmesi :Çift hız seçme düğmesi,kısma valfına takılıdır, elektrikli bşsşkletin çift hız durumunda sürmesini sağlamak için kumanda üzerinden düğmeye basınız.

Acil durum güç kapama düğmesi:Elektrikli bisiklet hızının kontrol dışına çıktığı durumda ve denetleyicinin çalışması bozulduğunda, elektrik gücünü kesmek için acil durum düğmesine basabilirsiniz.

D.Ampermetre ve yeniden enerji üretme(farklı model için):Bazı modeller, ampermetreyi gösterge panosuna yerleştirir ve "+" yönü, motorun çalışma durumu ve güç tüketimi hakkında bilgi verir. "-" yönü ise, yeniden enerji üretme sistemini başlattığınızda  ne kadar enerji tüketildiğini gösterir.yeniden enerji üretmeyi başlat:Yeniden enerji üretme takılı elektrikli bisiklette, elektrikli bisiklet yüksek hızda sürme durumunda olduğunda, EABS  frenleme koluna basmak, elektrikli bisikletin işleme gücü durumunda olduğu ve elektrikli bisiklet durana kadar denetleyiciden şarj piline kadar devam edeceği anlamına gelir.

E.Yeni güç desteği denetleyicisi: bazı modellere yeni güç desteği takılıdır.

9.6 ZİNCİRİ AYARLAMA

Arka akstaki iki M12 vidasını gevşetiniz ve zinciri sıkmak için bunları saat istikametinde ayarlayınız.Ayarlarken arka tekerlekle çerçevenin paralel olmasına dikkat ediniz, ardından vidaları sıkınız.Zincir çok sıkıysa, tersine hareket ediniz ve arka tekerleği ileri-geri hareket ettiriniz.Veya elektrikli bisikletinizi bakım merkezine gönderebilirsiniz.

9.7 YAĞLAMA MADDESİ PARÇALARI VE PERİYODU

Yağlama maddesi parçaları, ön aks, arka aks, orta aks, volan ve ön çatal vs.dir.Lütfen parçaları her altı ayda bir temizleyiniz ve yağlayınız.

9.8 ÖNEMLİ UYARILAR:

Örneğin ön çatal kilidi, ön ve arka tekerlek, sele, gidon ve fren gibi ana sıkı parçaların ve takılı parçaların zamanından kontrolden geçirilmesi gerekir.

BÖLÜM 10.ELEKTRİKLİ BİSİKLETİ KULLANMA

10.1 ANA ÇALIŞAN PARÇALAR

A.Ana güç düğmesi:Güç anahtarı, pille ve denetleyici arasına yeleştirilmiş bir kilittir (bakınız devre diyagramı), gösterge panosundaki denetleyici ışığı,kilidi "AÇIK" konumuna getirdiğinizde yanıktır.Elektirikli bisiklet kontrolünüzden çıktığında lütfen güç kilidini derhal kapatınız.

B.Kısma valfı :Kısma valfı çubuğu gidonunuzun sağındadır; kısma valfını içe doğru çevirerek hızlanabilir veya tersine doğru çevirerek yavaşlayabilirsiniz.Kısma valfını yavaş yavaş çevirmeniz tavsiye edilir, çünkü aşırı yüklenme veya kısma valfını tersine çevirme hasara yol açabilir.

C.Fren ve elektrikli kesim seti :Ön ve arka frenler, sağ ve soldadır, bunları kullanma yöntemi, aynı bisikletlerdeki gibidir.Ek olarak elektrikli bisiklete takılı fren gücünü kesme düğmesi vardır ve fren kolunu tuttuğunuzda motora durdurma hareketini yaptırmak için denetleyiciye sinyal gönderir.Elektrik gücünü kesme düğmesi çalıştığında elektrikli bisikleti çalıştıramayabilirsiniz.

D.Işıklar ve korna

Ön ve arka farların düğmeleri, sol tarafınızda bulunur.Geceleyin sürdüğünüzde lütfen ışıklarınızı yakınız.Dönen ışık düğmesini sola dönerken "L"ye, sağa dönerken ise "R"ye ayarlayınız.Dönmeyi durdurduğunuzda ortaya itiniz.Kornanın düğmesi solunuzda bulunur, korna çalmak için düğmeye basmanız yeterlidir.

E.Güç göstergesi :Güç kilidini "AÇIK" konumuna getiriniz, elektrik gücü ışığı veya kırmızı ışık yanar.Sürerken tüketilen elektrik gücü ile güç ışıkları veya güç ibresi yavaş yavaş azalır. Hiçbir güç ışığı yanmaz veya ibre ortaya gelir ve pilin düşük voltaj korumasının 31.5V±0.5V'a düştüğünü belirtir, bu durumda şarj ışığı yanıktır ve elektrikli bisikleti ayaklarınızla kullanmanız gerekir.

DİKKAT :

A.Trafikte sık sık çalıştırıp durdurduğunuzda ve engebeli arazilerde veya çok yüklülük faktöründe güç ışığı hızlı bir şekilde azalabilir ve pilin ışığı yanıktır ve belli bir mesafe gittiğinizde bu normaldir.

B.Gösterge panosundaki şarj ışığı yandığında lütfen kısma valfıyla sürmeyi bırakınız.Ve kısma valfıyla sürmeye devam etmek için güç kilidini sık sık çevirmemeye dikkat ediniz, yoksa pile zarar verebilirsiniz.

TAVSİYE :

A.Elektrikli bisikleti uzun bir mesafede kullanacaksanız, gidebileceğiniz mesafeyi arttırmak için güvenli güç modunda gitmenizi tavsiye ederiz.

B.Elektrikli bisikleti çalıştırdığınızda,önce pedallara basıp sonra kısma valfını çevirmenizi tavsiye ederiz.

C.İnsan gücü ve elektrikli güçle birlikte sürmenizi tavsiye ederiz.

D.Bayır aşağı sürerken kısma valfını bırakmanızı tavsiye ederiz.

10.2 TEMEL İŞLEMLER

Ayağını katlayınız, güç düğmesini açınız, ardından elektrikli bisikletin performansını kontrol ediniz :

A.Kısma valfını kontrol etme

B.Elektrikli freni kontrol etme

Frenlerde herhangi bir sorun olduğunda lütfen elektrikli bisikletinizi bakım merkezine gönderiniz, hiçbir sorun yoksa :

A.Ayağını katlayınız, seleye oturunuz ve hız maksimuma çıkana kadar kısma valfını çeviriniz.

B.Hızı azaltmak için kısma valfını bırakınız, elektrikli bisikleti kullanmanın diğer yöntemleri aynı bisikletteki gibidir.

10.3 GÜVENLİK UYARILARI

A.Lütfen yerel trafik kurallarınıza uyunuz.

B.Elektrikli bisikleti bu el kitabı okumadan önce kullanmayınız ve elektrikli bisikleti kullanmada daha yeni olan kişilere ödünç vermeyiniz.

C.Frenleri iyi bir durumda tutunuz, yağmurlu ve karlı günlerde lütfen fren kolunu önceden çekiniz.

D.Lütfen geceleri ışıklarınızı yakınız ve dikkatli bir biçimde sürünüz, engebeli arazilerde lütfen yavaşlayınız, aksi taktirde şiddetli sarsıntılar janta ve lastiğe zarar verebilir.

10.4 GÜNLÜK BAKIM UYARILARI :

10.4.1 Elektrikli bisikletinizi düzenli olarak kontrol etmeniz gerekir, maddelerde aşağıdaki şekildedir :

A.Tekerleklerin gidişi, pnömatik lastik, fren performansı, fren papuçları aşınması.

B.Güç kilidi gevşektir veya gevşek değilse lütfen hemen değiştiriniz.

C.Motor temiz mi değil mi.

10.4.2 SÜRÜŞ UYARILARI

A.Lastikleri korumak için lütfen engebeli arazilerde sürmemeye dikkat ediniz.

B.Ayak desteği ile başlatmak için kullanılır, uzun mesafe tırmandığınızda  veya dik bir yoldan çıktığınızda lütfen elektrikli bisiklete insan gücüyle destek veriniz.

10.4.3 PARK ETME UYARILARI

A.Elektrikli bisikleti düzgün bir biçimde park ediniz.

B.Elektirkli bisikleti, özelliklede pili uzun bir süre boyunca kızgın güneşin altında bırakmayınız.

C.Plastik kapağın boyasını korumak için lütfen elektrikli bisikleti nemli veya yüksek sıcaklığın bulunduğu alanlarda park etmeyiniz.

10.4.4 ELEKTRİKLİ BİSİKLETİN SERVİS MERKEZİNDEKİ BAKIMI :

A.Sıkma parçalarını, özellikle de ön ve arka tekerleklerdeki sıkma somunlarını kontrol ediniz.

B.Frenin performansını kontrol ediniz.

C.Tekerlek ve jantları kontrol ediniz.

10.4.5 ÖNEMLİ NOT

Pili çıkarmayınız veya yakmayınız, yoksa pilin sıvısı insanlara zarar verebilir ve hatta bir patlamaya bile sebep olabilir.İşe yaramayan pilleri lütfen servis merkezine veya pili geri dönüştürme ünitesine gönderiniz.

BÖLÜM 11.ACİL DURUMDA DURMAYLA BAŞA ÇIKMA

11.1 FRENLEME HATASIYLA BAŞA ÇIKMA

Fren hatası, özellikle bayır aşağı yollarda tehlikelidir, dolayısıyla sürmeden önce freni kontrol etmeniz gerekir ;fren anormalse lütfen onu ayarlayınız.Sürüş esnasında fren hatası olduğunda lütfen hemen yavaşlayınız ve elektrikli bisikleti servis merkezine gönderiniz.

11.2 ANLIK GÜÇ HATASIYLA BAŞA ÇIKMA

A.Pilin panosundaki terminal noktalarının esneklik ve temizliğini kontrol ediniz.

B.Ana döngü düğmesinin fişinin gevşek olup olmadığını kontrol ediniz, gevşekse lütfen bunu yeniden bağlayınız.

C.Frenleme kesme düğmesinin temizliğini kontrol ediniz.

D.Frenleme kesme düğmesini kontrol ediniz, yağmurda kısa devre yapmışsa lütfen bir püskürtücüyle hava üfleyerek bunu kurutunuz.Elektrikli bisikletinizi uzun bir süre boyunca yağmur altına park etmeyiniz.

11.3 ELEKTRİK GÜCÜ KONTROL HATASIYLA BAŞA ÇIKMA :

Acil durum güç kapama düğmesini kapatınız.


Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest Addthis